Taganemisõigus ja tähtaeg
Ostjal, kes on sõlminud ostu–müügilepingu elektroonilises poes Sorvella.ee, on õigus 14 päeva jooksul lepingust taganeda (kaup tagastada) ilma ühegi põhjenduseta. See 14-päevane tähtaeg hakkab kulgema alates päevast, mil Ostja või tema määratud isik kauba kätte sai.
Kauba tagastamise tingimused
Tagastatav kaup peab vastama järgmistele tingimustele:
Ei ole kasutatud (kaupa ei ole kasutatud selle otsesel otstarbel, vaid üksnes vaadatud);
Ei ole kahjustatud ega kaotanud kaubanduslikku välimust (kõik kauba juurde kuuluvad elemendid, sildid on rikkumata, kaitsekile on eemaldamata jne);
Originaalpakend – kaup tagastatakse samas komplektsuses ja korras originaalpakendis, milles see Ostjale üle anti;
Kui kaup ei vasta vähemalt ühele ülalnimetatud tingimusele (on kahjustatud, ei ole originaalpakendis, on puuduliku komplektsusega jne), on Müüjal õigus tagastatavat kaupa mitte vastu võtta, seda mitte vahetada ning tasutud raha mitte tagastada. Neid tingimusi ei kohaldata juhul, kui tagastatakse mittekvaliteetne (vigane) kaup – sellisel juhul võib kauba pakend olla vajalik kontrollimiseks avada; mittekvaliteetse kauba kohta vt allpool jaotist „Mittekvaliteetne kaup ja garantii“.
Tagastamatud kaubad
Leedu Vabariigi tsiviilseadustiku kohaselt on ette nähtud teatud erandid, mille puhul 14-päevast taganemisõigust ei kohaldata. Ostjal ei ole õigust lepingust taganeda järgmiste kaubakategooriate puhul:
Hügieeni- ja tervisekaubad: pakendatud kaubad, mida ei ole võimalik pärast pakendi avamist tagastada tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel (nt parfüümid, kosmeetikatooted, kui kaitsepakend on eemaldatud) (TsK § 6.22810, lg 2, p 5).
Mittekvaliteetne kaup ja garantii
Kõigile meie müüdavatele toodetele kohaldatakse seadusest tulenevat kvaliteedigarantii. See tähendab, et Ostjal on 2 aasta jooksul alates kauba üleandmise kuupäevast õigus esitada nõudeid kauba kvaliteedipuuduste (tootmisvigade) kohta. Kui kaubal on kindlaks määratud kasutustähtaeg (nt kõlblikkusaeg), võib nõudeid kvaliteedipuuduste osas esitada juhul, kui need ilmnevad nimelt selle kasutustähtaja jooksul.
Kui Ostja tuvastab, et kaup on mittekvaliteetne (mittevastava kvaliteediga, puudustega), on Ostjal Leedu Vabariigi tsiviilseadustiku alusel õigus nõuda:
Kauba puuduste tasuta kõrvaldamist – s.o nõuda, et Müüja kõrvaldab puudused mõistliku aja jooksul tasuta või asendab kauba tasuta kvaliteetse kaubaga.
Kui kauba parandamine või asendamine ei ole võimalik või tooks Müüjale kaasa ebaproportsionaalseid kulusid, on Ostjal õigus nõuda vastavalt kauba hinna alandamist või ostu–müügi lepingu lõpetamist (tagastada mittekvaliteetne kaup Müüjale ja saada tasutud raha tagasi).
Ostjal ei ole õigust lepingut lõpetada, kui kauba puudus on vähene (mitteoluline). Sel juhul kohaldatakse teisi eespool nimetatud õiguskaitsevahendeid. Kohustus tõendada, et puudus on vähene, lasub Müüjal.
Mittekvaliteetse kauba tagastamise või vahetamise kulud kannab Müüja – sellisel juhul ei pea Ostja tasuma saatmiskulusid. Müüjal ei ole samuti õigust nõuda Ostjalt mis tahes kauba väärtuse vähenemise tasusid, kui kaup tagastatakse või vahetatakse kvaliteedipuuduste tõttu. Oma õiguste kasutamiseks seadusest tuleneva garantii alusel peab Ostja pöörduma Müüja poole (vt allpool „Tagastamise protseduur“) ja esitama vabas vormis avalduse ning kauba ostudokumendi (arve või tšeki).
Kui kaup on vigane (mittekvaliteetne), kohustub Müüja selle asendama kvaliteetse kaubaga. Kui see ei ole võimalik, tagastatakse Ostjale mittekvaliteetse kauba eest tasutud raha.
Tagastamise protseduur
Kõigil juhtudel (nii kvaliteetse kauba tagastamisel 14 päeva jooksul kui ka mittekvaliteetse kauba tagastamisel või vahetamisel) peab Ostja esmalt võtma Müüjaga ühendust e-posti teel: info@sorvella.ee.
Palume saata sellele aadressile e-kiri, märkides tellimuse numbri, ostukuupäeva, tagastatava kauba ja muu asjakohase teabe. Kui tagastamise põhjus on mittekvaliteetne kaup, tuleb kirjeldada avastatud puudusi (ja võimalusel lisada seda kinnitavad fotod). Standardset taotlusvormi täitma ei pea – piisab Ostja selgest kirjalikust avaldusest e-posti teel.
Müüja vastab Ostjale ja esitab edasised juhised kauba tagastamise kohta (tagastusaadress, saatmisviis jms). Ostja peab hiljemalt 14 päeva jooksul alates taganemisteate esitamisest kauba Müüjale saatma või üle andma. Soovitame kaupa saata tähitud saadetisena või kulleriga, et oleks olemas saatmise tõend. Pärast tagastatud kauba kättesaamist ja selle seisukorra hindamist teavitab Müüja Ostjat tagastuse kinnitamisest. Raha tagastatakse Ostjale tema näidatud pangakontole (või muul kokkulepitud viisil) 5 päeva jooksul pärast kauba tagastamist.
Tähelepanu: kuni Müüja ei ole tagastamistaotlust kinnitanud, ei tohi Ostja kaupa ilma Müüjat teavitamata saata – esmalt tuleb võtta ühendust e-posti teel ja kooskõlastada tagastamise tingimused.
Lõppsätted
Müüja ei vastuta selle eest, et elektroonilises poes esitatud kauba värvus, kuju või muud omadused võivad ostja kasutatava arvutiseadme (monitori) omaduste või kauba kirjelduse subjektiivse tõlgendamise tõttu tegelikest omadustest erineda. Selliseid erinevusi ei loeta kauba puuduseks ega kvaliteedile mittevastavuseks ning need ei anna alust kvaliteetse kauba tagastamiseks. Soovitame alati hoolikalt lugeda kauba kirjeldust; küsimuste korral palume enne ostmist meiega ühendust võtta.
Parfümeerikaubad (kui kaitsekile on eemaldatud) ei kuulu hügieeni- ja tervisekaitse kaalutlustel tagastamisele (TsK § 6.22810, lg 2, p 5) – sellise kauba ostmisel ärge rikkuge pakendit, kui plaanite kasutada taganemisõigust.
Tekkinud erimeelsusi või küsimusi tagastamise kohta püüame lahendada läbirääkimiste teel – palume esmalt võtta meiega ühendust e-posti aadressil info@sorvella.ee, ja me aitame leida lahenduse. Kui Ostja ei ole rahul Müüja vastuse või otsusega tagastamise osas, on tal õigus pöörduda Leedu Vabariigi Tarbijakaitseameti poole (aadress A. Goštauto g. 12, 01108 Vilnius, tel. +370 5 262 67 60, veebisait www.vvtat.lt) vaidluse kohtuväliseks lahendamiseks.